Besviken på IKEA

I torsdags fick jag nyckeln till min övernattningslägenhet, en liten trevlig etta. Till den skulle jag nu köpa möbler, bl.a en bäddsoffa, bord och en köksmöbel, så igår lördag bar det iväg med hyrd släpkärra till Karlstad. Riktigt kul! Efter mycket beslutsångest (fastän jag redan hade bestämt sen förut) fastande jag för en bäddsoffa Ektorp, 4 köksstolar och ett köksbord, något bord till rummet hittade jag inte. Köpte två olika klädslar till soffan, ombyte förnöjer och en massa annat löst som behövs i ett hem. Efter många timmar kom vi då till Hagfors där allt skulle plockas upp, vi hade turen att en manlig granne kom precis när vi baxat ut soffan, tveksamt om vi fått upp den utan honom, det är två våningar och ingen hiss. Jag hade bråttom att få bort all kartong och plast på allt så vi skulle kunna börja skruva direkt, vi ville hem till Ransby i någotsånär tid. När vi hade fått ut allt upptäcker vi att soffan inte är någon bäddsoffa?! vi tog den på rad 32 hylla 5 precis som det står på lappen vi fått. Inte nog med det köksbordet är åxå fel. Stolarna var inte på rätt plats heller men det upptäckte maken i tid. Hur kul tror ni detta kändes på en skala från 1-10. Jag har bråttom att få flytta in för det fungerar inte att pendla 90 mil/vecka så jag bestämmer mig för att behålla soffan och försöka skaffa en säng istället att sova i, egentligen helt idiotiskt men orkar inte baxa ner soffan igen (finns inget emballage kvar heller), köksbordet skruvar vi ihop och hoppas att det kan duga ändå. Att skruva ihop 4 stolar och ett bord tog sin lilla tid och nu står jag med facit i hand, köksbordet blev för stort och stolarna går inte in under bordet och klädslarna till soffan passar naturligtvis inte till den här soffan. Fy f-n säger jag bara! Varför kan inte saker och ting ligga där de ska, vi hade inte en tanke på att granska kartongerna för att vara säkra på att det blev rätt. Det har hänt att det blivit fel förut åxå men då har det varit  jag själv som tagit fel MEN den här gången var det inte jag.

Så nu står jag med en naken 3-sits soffa, ett köksbord som inte passar och ingenstans att sova. Det kallar jag en misslyckad dag på IKEA

Kommentarer
Postat av: Jennie

Usch det va INTE kul. Du som längtat så efter att få inreda och så blir det så fel. Stackars dig :(

2009-02-01 @ 09:27:00
URL: http://tvabarnsmammansblogg.se
Postat av: Christina

Puh! Vilken tur att jag INTE ska åka ner och hämta mina Ektorp soffor, soffbord & diverse småplock... Jag har beställt hemkörning just eftersom det är så jobbigt att både åka ner och hämta, plocka och sedan montera. Hoppas bara att jag har bättre tur så att jag får rätt grejer...

2009-02-01 @ 11:09:00
URL: http://kvarnhia.blogg.se/
Postat av: Malin

Åh, NEJ! Fy så tråkigt! Vi har också fått fel, trots att de hjälpt oss med plocklista och vi tagi sakerna på rätt hylla. SÅÅ trist! GRR...

2009-02-01 @ 22:00:05
URL: http://gottoblandat.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Hejsan! Vill bara tala om att det finns en separat bäddel att köpa till Ektorpserien. Jag köpte en hörnsoffa Ektorp men sen efter 1 år så tyckte jag att det kunde vara bra med en extrabädd och då ringde jag Ikea och fick svarat att man kan köpa bäddelen separat.

2009-02-02 @ 22:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Snobban -

Besviken på IKEA

I torsdags fick jag nyckeln till min övernattningslägenhet, en liten trevlig etta. Till den skulle jag nu köpa möbler, bl.a en bäddsoffa, bord och en köksmöbel, så igår lördag bar det iväg med hyrd släpkärra till Karlstad. Riktigt kul! Efter mycket beslutsångest (fastän jag redan hade bestämt sen förut) fastande jag för en bäddsoffa Ektorp, 4 köksstolar och ett köksbord, något bord till rummet hittade jag inte. Köpte två olika klädslar till soffan, ombyte förnöjer och en massa annat löst som behövs i ett hem. Efter många timmar kom vi då till Hagfors där allt skulle plockas upp, vi hade turen att en manlig granne kom precis när vi baxat ut soffan, tveksamt om vi fått upp den utan honom, det är två våningar och ingen hiss. Jag hade bråttom att få bort all kartong och plast på allt så vi skulle kunna börja skruva direkt, vi ville hem till Ransby i någotsånär tid. När vi hade fått ut allt upptäcker vi att soffan inte är någon bäddsoffa?! vi tog den på rad 32 hylla 5 precis som det står på lappen vi fått. Inte nog med det köksbordet är åxå fel. Stolarna var inte på rätt plats heller men det upptäckte maken i tid. Hur kul tror ni detta kändes på en skala från 1-10. Jag har bråttom att få flytta in för det fungerar inte att pendla 90 mil/vecka så jag bestämmer mig för att behålla soffan och försöka skaffa en säng istället att sova i, egentligen helt idiotiskt men orkar inte baxa ner soffan igen (finns inget emballage kvar heller), köksbordet skruvar vi ihop och hoppas att det kan duga ändå. Att skruva ihop 4 stolar och ett bord tog sin lilla tid och nu står jag med facit i hand, köksbordet blev för stort och stolarna går inte in under bordet och klädslarna till soffan passar naturligtvis inte till den här soffan. Fy f-n säger jag bara! Varför kan inte saker och ting ligga där de ska, vi hade inte en tanke på att granska kartongerna för att vara säkra på att det blev rätt. Det har hänt att det blivit fel förut åxå men då har det varit  jag själv som tagit fel MEN den här gången var det inte jag.

Så nu står jag med en naken 3-sits soffa, ett köksbord som inte passar och ingenstans att sova. Det kallar jag en misslyckad dag på IKEA

Kommentarer
Postat av: Jennie

Usch det va INTE kul. Du som längtat så efter att få inreda och så blir det så fel. Stackars dig :(

2009-02-01 @ 09:27:00
URL: http://tvabarnsmammansblogg.se
Postat av: Christina

Puh! Vilken tur att jag INTE ska åka ner och hämta mina Ektorp soffor, soffbord & diverse småplock... Jag har beställt hemkörning just eftersom det är så jobbigt att både åka ner och hämta, plocka och sedan montera. Hoppas bara att jag har bättre tur så att jag får rätt grejer...

2009-02-01 @ 11:09:00
URL: http://kvarnhia.blogg.se/
Postat av: Malin

Åh, NEJ! Fy så tråkigt! Vi har också fått fel, trots att de hjälpt oss med plocklista och vi tagi sakerna på rätt hylla. SÅÅ trist! GRR...

2009-02-01 @ 22:00:05
URL: http://gottoblandat.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Hejsan! Vill bara tala om att det finns en separat bäddel att köpa till Ektorpserien. Jag köpte en hörnsoffa Ektorp men sen efter 1 år så tyckte jag att det kunde vara bra med en extrabädd och då ringde jag Ikea och fick svarat att man kan köpa bäddelen separat.

2009-02-02 @ 22:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback