min otur fortsätter.....

Vad har jag gjort för att förtjäna detta? Året 2009 började med influensa, kan inte minnas att jag haft influensa innan. Vedpannan tackar sedan för sig genom att det kommer in vatten, ny är nu beställd. Sen var det möblerna på IKEA och i måndags hände följande: Jag kom ut till bilen som stod parkerad utanför min lägehet i den stora staden Hagfors, det var kallt ute, minus 11 grader berättade en förbipasserande med en liten hund, brrrrr....tänkte jag som då stått där i 10 minuter och huttrat för att bilen som jag startat och sedan skrapat bort isen på rutorna på inte gick att komma in i. Den var helt enkelt låst. PANIK!!!!
Vad gör jag nu?
Jag provar Polisen på telefon (som tur hade jag mobilen i fickan) 114 114 nä det gick inte, bara 114 då, nä det gick inte heller, jag vet att man inte ska ringa 112 men vad f-n ska jag göra, jag ber om ursäkt och förklarar mitt problem och de ger mig rätt nummer till Polisen, rätt nummer är 114 14, en snäll polis berättar att det inte är deras problem men ringer upp assistancekåren i Hagfors och kopplar ihop i telefonen. 15 minuter senare kommer en riddare i en svart King cab eller nåt i den stilen och "bryter" upp dörren. Gissa om jag var nöjd och belåten. Fakturan för detta kalas går sedan till bilens ägare som råkar vara min man. Nästa vecka ska jag flyga till Stockholm, är det så klokt månne?

Kommentarer
Postat av: Christina

Jag vet hur det känns att låsa in bilnycklarna i bilen... men polisen hjälpte mig den gången ;)

Var hittar du dina fina smilisar? Jag har tappat bort mina :´(

2009-02-04 @ 23:09:59
URL: http://kvarnhia.blogg.se/
Postat av: Lena

smileysarna tar jag från mitt e-postprogram Incredimail

2009-02-05 @ 07:46:52
URL: http://snobban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Snobban -

min otur fortsätter.....

Vad har jag gjort för att förtjäna detta? Året 2009 började med influensa, kan inte minnas att jag haft influensa innan. Vedpannan tackar sedan för sig genom att det kommer in vatten, ny är nu beställd. Sen var det möblerna på IKEA och i måndags hände följande: Jag kom ut till bilen som stod parkerad utanför min lägehet i den stora staden Hagfors, det var kallt ute, minus 11 grader berättade en förbipasserande med en liten hund, brrrrr....tänkte jag som då stått där i 10 minuter och huttrat för att bilen som jag startat och sedan skrapat bort isen på rutorna på inte gick att komma in i. Den var helt enkelt låst. PANIK!!!!
Vad gör jag nu?
Jag provar Polisen på telefon (som tur hade jag mobilen i fickan) 114 114 nä det gick inte, bara 114 då, nä det gick inte heller, jag vet att man inte ska ringa 112 men vad f-n ska jag göra, jag ber om ursäkt och förklarar mitt problem och de ger mig rätt nummer till Polisen, rätt nummer är 114 14, en snäll polis berättar att det inte är deras problem men ringer upp assistancekåren i Hagfors och kopplar ihop i telefonen. 15 minuter senare kommer en riddare i en svart King cab eller nåt i den stilen och "bryter" upp dörren. Gissa om jag var nöjd och belåten. Fakturan för detta kalas går sedan till bilens ägare som råkar vara min man. Nästa vecka ska jag flyga till Stockholm, är det så klokt månne?

Kommentarer
Postat av: Christina

Jag vet hur det känns att låsa in bilnycklarna i bilen... men polisen hjälpte mig den gången ;)

Var hittar du dina fina smilisar? Jag har tappat bort mina :´(

2009-02-04 @ 23:09:59
URL: http://kvarnhia.blogg.se/
Postat av: Lena

smileysarna tar jag från mitt e-postprogram Incredimail

2009-02-05 @ 07:46:52
URL: http://snobban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback