Vad gjorde man innan datorn och TV:n kom?

Jaa det kan man allt undra och hur klarade man sig utan dator, mobiltelefon, tv, radio, bil o.s.v......jaa listan kan göras hur lång som helst. Man skulle säkert klara sig utan allt det där men oj då måste man ju umgås fysiskt och det hinner man ju inte nu när man har fått alla dessa fantastiska verktyg som TV:n, datorn och mobiltelefonen. Datorn är ju bl.a. till för att allt ska gå så fort så man för tid över till annat, pyttsan.
För mig har datorn blivit ett sätt att hinna att "umgås". Sjukt egentligen men så är det ju. Veckorna är bara jobb jobb jobb och jobb, och när fredagen kommer är man helt slut och somnar i soffan vid 22 om man inte somnat ännu tidigare. Skööönt att vi går mot ljusare tider då kan man ÄNTLIGEN börja att umgås igen på riktigt. Önskar att jag kunde gå i ide som björnen, det skulle passa mig fint och tänk så smal man skulle vara lagom till våren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Snobban -

Vad gjorde man innan datorn och TV:n kom?

Jaa det kan man allt undra och hur klarade man sig utan dator, mobiltelefon, tv, radio, bil o.s.v......jaa listan kan göras hur lång som helst. Man skulle säkert klara sig utan allt det där men oj då måste man ju umgås fysiskt och det hinner man ju inte nu när man har fått alla dessa fantastiska verktyg som TV:n, datorn och mobiltelefonen. Datorn är ju bl.a. till för att allt ska gå så fort så man för tid över till annat, pyttsan.
För mig har datorn blivit ett sätt att hinna att "umgås". Sjukt egentligen men så är det ju. Veckorna är bara jobb jobb jobb och jobb, och när fredagen kommer är man helt slut och somnar i soffan vid 22 om man inte somnat ännu tidigare. Skööönt att vi går mot ljusare tider då kan man ÄNTLIGEN börja att umgås igen på riktigt. Önskar att jag kunde gå i ide som björnen, det skulle passa mig fint och tänk så smal man skulle vara lagom till våren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback