Så bra jag har det

Hej Bloggen!
Nu sitter jag på min älskade veranda med ett iskallt glas vitt vin och tänker på hur bra jag har det egentligen. Hela familjen, dvs man, 23 årig son och jag själv, vi har alla bra jobb och en fast inkomst varje månad, vi är friska såvitt vi vet. Har tak över huvudet och mat på bordet varje dag. Sonen bor med flickvän i egen lägenhet, själv bor jag i en etta under veckorna och maken bor alldeles själv i vårt hus med den nya verandan som jag älskat från dag 1 när glasen kom i.

Nu sitter jag här på min veranda med fläkten som brusar och ger lite svalka emellanåt, grannens hund skäller lite och grannarna sitter och dricker kaffe i skuggan, annars är det tomt i min lilla by. Alla är i Höljes på rallycross utom jag, För första gången på många år bestämde jag mig för att INTE vara där vare sig fredag eller lördag, kanske i morgon lagom till finalerna. Får se, beror lite på vädret och dagsformen. Det är verkligen kul och trevligt att vara där MEN, dricker jag alkohol blir jag oftast för full och det är inte så himla kul, och dricker jag inte tycker jag att alla onyktra är jobbiga så i år satte jag ner foten och bestämde mig för att göra något annat. Jag valde istället att åka till min son för att samtidigt  shoppa lite  i Karlstad, jag hade räknat med svalare väder, och att kanske sonen skulle vara pigg på att göra något men nu blev det inte så svalt som jag hade hoppats och sonen ville inte göra något, så jag shoppade och åkte hem istället. Så nu sitter jag här i min ensamhet och svettas istället men vad gör det, jag njuter och är väldigt glad för det jag har. Borde bara uppskatta det lite oftare, det är så lätt att klaga på skitsaker. Idag köpte jag en skylt av mitt favorituttryck "Carpe Diem", den ska upp på väggen på verandan, för visst är det viktigt att fånga dagen, idag kommer aldrig tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag är också hemma... Och NJUTER av lugnet;)

2009-07-04 @ 21:02:04
URL: http://gottoblandat.blogg.se/
Postat av: Christina

Så skönt att läsa att det finns flera njutare!



I vår lilla skyddade avlånga sandlåda här uppe i norra Värmland har vi det väldigt bra för det allra mesta.

2009-07-05 @ 13:06:56
URL: http://kvarnhia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Snobban -

Så bra jag har det

Hej Bloggen!
Nu sitter jag på min älskade veranda med ett iskallt glas vitt vin och tänker på hur bra jag har det egentligen. Hela familjen, dvs man, 23 årig son och jag själv, vi har alla bra jobb och en fast inkomst varje månad, vi är friska såvitt vi vet. Har tak över huvudet och mat på bordet varje dag. Sonen bor med flickvän i egen lägenhet, själv bor jag i en etta under veckorna och maken bor alldeles själv i vårt hus med den nya verandan som jag älskat från dag 1 när glasen kom i.

Nu sitter jag här på min veranda med fläkten som brusar och ger lite svalka emellanåt, grannens hund skäller lite och grannarna sitter och dricker kaffe i skuggan, annars är det tomt i min lilla by. Alla är i Höljes på rallycross utom jag, För första gången på många år bestämde jag mig för att INTE vara där vare sig fredag eller lördag, kanske i morgon lagom till finalerna. Får se, beror lite på vädret och dagsformen. Det är verkligen kul och trevligt att vara där MEN, dricker jag alkohol blir jag oftast för full och det är inte så himla kul, och dricker jag inte tycker jag att alla onyktra är jobbiga så i år satte jag ner foten och bestämde mig för att göra något annat. Jag valde istället att åka till min son för att samtidigt  shoppa lite  i Karlstad, jag hade räknat med svalare väder, och att kanske sonen skulle vara pigg på att göra något men nu blev det inte så svalt som jag hade hoppats och sonen ville inte göra något, så jag shoppade och åkte hem istället. Så nu sitter jag här i min ensamhet och svettas istället men vad gör det, jag njuter och är väldigt glad för det jag har. Borde bara uppskatta det lite oftare, det är så lätt att klaga på skitsaker. Idag köpte jag en skylt av mitt favorituttryck "Carpe Diem", den ska upp på väggen på verandan, för visst är det viktigt att fånga dagen, idag kommer aldrig tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag är också hemma... Och NJUTER av lugnet;)

2009-07-04 @ 21:02:04
URL: http://gottoblandat.blogg.se/
Postat av: Christina

Så skönt att läsa att det finns flera njutare!



I vår lilla skyddade avlånga sandlåda här uppe i norra Värmland har vi det väldigt bra för det allra mesta.

2009-07-05 @ 13:06:56
URL: http://kvarnhia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback