Sommar, sol, regn och spikmatta

Hej hej Bloggen!
Nu var det verkligen evigheter sedan jag bloggade men det har liksom inte funnits vare sig lust eller tid men nu kändes det perfekt för lite bloggande. Jag har köpt en spikmatta. Alla pratar om spikmatta, "det är så bra och avslappnande" och jag har tänkt vad är det för idioter som vill lägga sig på spik, det måste ju göra fasligt ont och det kan då knappast vara skönt. Läste sedan också någonstans om att när man lägger sig på en sån så frigörs  endorfinet, alltså kroppens egna morfin och det skulle vara så skönt och avslappnade och bra för sömnen, jaa bra för allt. Sagt och gjort, i söndags blev jag med en Yantramatta i lila, (bäst i test) en kort variant som räcker till ryggen. Gissa om jag blev förvånad, den var mjuk med några vassa plastpluppar på och dessa plastpluppar är det som kallas SPIK!!!!???? Inte kan man väl sätta upp en tavla med plastspikar, eller kan man det.

I min inre syn har jag sett en massa människor ligga på riktiga spik, som Fakirerna gör. Där ser man så lite man vet. Nu har jag inte ens provat min plastpluppmatta men ska göra det så snart tid och lust infinner sig

Den gröna färgen ger lugn, harmoni och själslig balans
Den oranga färgen är glädjens färg, står för lust, kreativitet och andlig medvetenhet

Det står inget om den lila färgen (som jag valde på mattan) så vad kommer nu att hända med mig, ingenting :-(
Tänk om jag valt helt fel färg, ja nu fanns inte orange, men gröna fanns det massor
av och jag valde lila som inte betyder något, så trist

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag har testat den andra varianten, som faktiskt mer liknar den "fantasibilden" som du beskriver. "Riktiga spikar" (lite längre än på din matta tror jag) som sitter en och en, men i plast. Det ÄR faktiskt skönt - efter ett tag... Planerar att köpa en likadan som du har, så du får gärna berätta vad du tycker om den!

2009-06-18 @ 22:47:15
URL: http://gottoblandat.blogg.se/
Postat av: Christina

Erkänn att du köpte lila för att färgen matchade bloggen! Skojar bara... ;)

Ska bli intressant att läsa vad du tycker efter att ha prövat! Själv är jag skeptisk till sånt. Brukar köpa grejer låååångt efter alla andra.

2009-06-21 @ 00:15:09
URL: http://kvarnhia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Snobban -

Sommar, sol, regn och spikmatta

Hej hej Bloggen!
Nu var det verkligen evigheter sedan jag bloggade men det har liksom inte funnits vare sig lust eller tid men nu kändes det perfekt för lite bloggande. Jag har köpt en spikmatta. Alla pratar om spikmatta, "det är så bra och avslappnande" och jag har tänkt vad är det för idioter som vill lägga sig på spik, det måste ju göra fasligt ont och det kan då knappast vara skönt. Läste sedan också någonstans om att när man lägger sig på en sån så frigörs  endorfinet, alltså kroppens egna morfin och det skulle vara så skönt och avslappnade och bra för sömnen, jaa bra för allt. Sagt och gjort, i söndags blev jag med en Yantramatta i lila, (bäst i test) en kort variant som räcker till ryggen. Gissa om jag blev förvånad, den var mjuk med några vassa plastpluppar på och dessa plastpluppar är det som kallas SPIK!!!!???? Inte kan man väl sätta upp en tavla med plastspikar, eller kan man det.

I min inre syn har jag sett en massa människor ligga på riktiga spik, som Fakirerna gör. Där ser man så lite man vet. Nu har jag inte ens provat min plastpluppmatta men ska göra det så snart tid och lust infinner sig

Den gröna färgen ger lugn, harmoni och själslig balans
Den oranga färgen är glädjens färg, står för lust, kreativitet och andlig medvetenhet

Det står inget om den lila färgen (som jag valde på mattan) så vad kommer nu att hända med mig, ingenting :-(
Tänk om jag valt helt fel färg, ja nu fanns inte orange, men gröna fanns det massor
av och jag valde lila som inte betyder något, så trist

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag har testat den andra varianten, som faktiskt mer liknar den "fantasibilden" som du beskriver. "Riktiga spikar" (lite längre än på din matta tror jag) som sitter en och en, men i plast. Det ÄR faktiskt skönt - efter ett tag... Planerar att köpa en likadan som du har, så du får gärna berätta vad du tycker om den!

2009-06-18 @ 22:47:15
URL: http://gottoblandat.blogg.se/
Postat av: Christina

Erkänn att du köpte lila för att färgen matchade bloggen! Skojar bara... ;)

Ska bli intressant att läsa vad du tycker efter att ha prövat! Själv är jag skeptisk till sånt. Brukar köpa grejer låååångt efter alla andra.

2009-06-21 @ 00:15:09
URL: http://kvarnhia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback