Bloggtorka

Hej hej bloggen!
Nu har det varit bloggtorka men jag har faktiskt inte haft något att blogga om, alla dessa bonusar som det diskuteras flitigt på TV och i tidningar skulle jag kunna prata om men det orkar jag inte, då blir jag bara förbannad. Förbannad blir jag åxå när jag läser om en grupp på FB som kallar sig "ja till vargjakt". Förmodligen är det ett sånt gäng som säger "jippi till all jakt" och sedan anser sig sig vara viltvårdare, bullshit säger jag. Hur kan man finna ett nöje i att döda? Varför inte jobba på ett slakteri men det är klart det är ju inget adrenalin påslag av det dödandet kanske. En del andra skållar grisar levande, av misstag förstås, fy f-n vilket hemskt misstag. Ja jag vet att det finns männsikor i världen som lider, det är åxå hemskt. Vore härligt om man kunde göra mirakel. Visst, någon slant bidrar man med ibland men det är en droppe i havet. men det dövar samvetet ett tag iaf.
Till helgen ska jag på nöjesjakt, jag ska på fisketävling (det kallar jag dubbelmoral)

Kommentarer
Postat av: Jennie

Usch jag lider också av bloggtorka. Har inget att skriva om, har heller inte tid och sen var det inte så kul med en blogg som jag trodde heller!!!

2009-03-28 @ 11:25:52
URL: http://tvabarnsmammansblogg.se
Postat av: Christina

Jag gillar att jaga. Adrenalinkicken är "the grej". MEN jag sliter inte isär mina byten utan dödar förhoppningsvis snabbt. Alla som äter kött kanske borde fundera på hur köttet levt sitt liv... Hellre frihet än bur är en enkel sammanfattning. Typ...

2009-03-28 @ 22:52:01
URL: http://kvarnhia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Snobban -

Bloggtorka

Hej hej bloggen!
Nu har det varit bloggtorka men jag har faktiskt inte haft något att blogga om, alla dessa bonusar som det diskuteras flitigt på TV och i tidningar skulle jag kunna prata om men det orkar jag inte, då blir jag bara förbannad. Förbannad blir jag åxå när jag läser om en grupp på FB som kallar sig "ja till vargjakt". Förmodligen är det ett sånt gäng som säger "jippi till all jakt" och sedan anser sig sig vara viltvårdare, bullshit säger jag. Hur kan man finna ett nöje i att döda? Varför inte jobba på ett slakteri men det är klart det är ju inget adrenalin påslag av det dödandet kanske. En del andra skållar grisar levande, av misstag förstås, fy f-n vilket hemskt misstag. Ja jag vet att det finns männsikor i världen som lider, det är åxå hemskt. Vore härligt om man kunde göra mirakel. Visst, någon slant bidrar man med ibland men det är en droppe i havet. men det dövar samvetet ett tag iaf.
Till helgen ska jag på nöjesjakt, jag ska på fisketävling (det kallar jag dubbelmoral)

Kommentarer
Postat av: Jennie

Usch jag lider också av bloggtorka. Har inget att skriva om, har heller inte tid och sen var det inte så kul med en blogg som jag trodde heller!!!

2009-03-28 @ 11:25:52
URL: http://tvabarnsmammansblogg.se
Postat av: Christina

Jag gillar att jaga. Adrenalinkicken är "the grej". MEN jag sliter inte isär mina byten utan dödar förhoppningsvis snabbt. Alla som äter kött kanske borde fundera på hur köttet levt sitt liv... Hellre frihet än bur är en enkel sammanfattning. Typ...

2009-03-28 @ 22:52:01
URL: http://kvarnhia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback