Datanörd eller Datastörd, kanske samma sak

Jag har beställt ett mobilt bredband idag. Visst jag kommer att få ett sånt i min jobbdator MEN jag vill med gott samvete surfa runt varsomhelst och närsomhelst med min dator och mitt bredband. Det ska bli skönt att behålla kontakten med nära och kära nu när jag bor borta på veckorna, det är faktiskt då det är viktigare än någonsin att ha sutt bredband. För en vecka sedan hade jag turen att hitta ett oskyddat trådlöst nätverk och då hade jag bredband hela veckan, veckan efteråt skulle jag koppla upp mig och då var det skyddat, oj vad jag blev besviken. IPRED lagen godkändes ju här i veckan åxå, en riktigt STOR besvikelse. Det är ju perfekt att ha lite sparade serier på datorn och titta på när man har lite tråkigt, hur ska det nu bli med allt. Inte törs då jag ladda ner något. Förhoppningsvis så är det väl någon klurig människa som kommer på nåt smart sätt att kringgå detta, så är det ju med allt som blir förbjudet.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag tror nog på datastörd!!! Du är allt en ärlig människa du. Men det är bra för då sover man skönt på nätterna!

2009-03-01 @ 21:35:14
URL: http://tvabarnsmammansblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Snobban -

Datanörd eller Datastörd, kanske samma sak

Jag har beställt ett mobilt bredband idag. Visst jag kommer att få ett sånt i min jobbdator MEN jag vill med gott samvete surfa runt varsomhelst och närsomhelst med min dator och mitt bredband. Det ska bli skönt att behålla kontakten med nära och kära nu när jag bor borta på veckorna, det är faktiskt då det är viktigare än någonsin att ha sutt bredband. För en vecka sedan hade jag turen att hitta ett oskyddat trådlöst nätverk och då hade jag bredband hela veckan, veckan efteråt skulle jag koppla upp mig och då var det skyddat, oj vad jag blev besviken. IPRED lagen godkändes ju här i veckan åxå, en riktigt STOR besvikelse. Det är ju perfekt att ha lite sparade serier på datorn och titta på när man har lite tråkigt, hur ska det nu bli med allt. Inte törs då jag ladda ner något. Förhoppningsvis så är det väl någon klurig människa som kommer på nåt smart sätt att kringgå detta, så är det ju med allt som blir förbjudet.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag tror nog på datastörd!!! Du är allt en ärlig människa du. Men det är bra för då sover man skönt på nätterna!

2009-03-01 @ 21:35:14
URL: http://tvabarnsmammansblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback