Hur dum får man vara....

Hej!
Jag har varit i "Stora Staden"  i 2 dar och fått veta att jag ansvarar för ännu mer än jag redan gör och om jag inte tar mitt ansvar så kan jag hamna i fängelse, just det sista gäller arbetsmiljön och om jag inte följer lagen. Mina axlar borde vara hur tunga som helst, men icke de sitter fortfarande under öronen så att min hals inte syns.

 Efter kursdagens slut så var jag in på Systembolaget och köpte en dyrare och finare flaska vin för
 att ge bort till en nyfylld 30 åring, som inte gillar prylar och annat krafs men som uppskattar god mat och ett gott vin, och det är ju inga problem att hitta i stora staden Stôckhôlm. Sagt och gjort jag hittade en flaska som jag tror ska vara bra, ett Reserva vin, årgång 2004.

Till saken hör att jag hade inte an tanke på att stoppa ner denna flaska i min resväska så när jag kom till säkerhetskontrollen på Arlanda fick jag problem. Inte kunde jag ta den flaskan på planet, den var ju inte plomberad, jag blev uppmanad att checka in den. Ok jag sprang tillbaka till incheckningen som förvånat tittade på mig och konstaterade att man inte kan checka in en plastkasse med en flaska i, den kommer ju att gå i kras. (Om jag hade kunnat tänkt klart så förstår jag åxå det, men det var bråttom, planet skulle strax gå) kvinnan var ändå så himla hjälpsam så hon hittade en kartong som jag fick lägga allt i och tejpa igen, men gaten var stängd så den kanske inte skulle hinnas med, "shit the same" tänkte jag, den kommer väl till Hagfors en annan dag då. Det som sedan började oroa mig var om jag själv skulle bli kvar åxå, jag rusade med hjärtat förmodligen i vänster öra så mycket jag bara kunde till min gate, jag råkade springa förbi, men en kollega hade koll på mig och knackade i ett fönster så att jag kom på rätt ställe.

En passagerare undrade om jag inte kunnat kommit lite tidigare (med glimten i ögat). Jag hade helt enkelt inte en enda tanke på att vätska på inrikesflyget åxå räknades som en säkerhetsrisk. Men som sagt, man lär så länge man lever. När jag klev ur planet i Råda så fanns både min väska och kartongen med vinflaskan på plats så
äventyret slutade bra och födelsedagsbarnet får sin vinflaska i morgon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Snobban -

Hur dum får man vara....

Hej!
Jag har varit i "Stora Staden"  i 2 dar och fått veta att jag ansvarar för ännu mer än jag redan gör och om jag inte tar mitt ansvar så kan jag hamna i fängelse, just det sista gäller arbetsmiljön och om jag inte följer lagen. Mina axlar borde vara hur tunga som helst, men icke de sitter fortfarande under öronen så att min hals inte syns.

 Efter kursdagens slut så var jag in på Systembolaget och köpte en dyrare och finare flaska vin för
 att ge bort till en nyfylld 30 åring, som inte gillar prylar och annat krafs men som uppskattar god mat och ett gott vin, och det är ju inga problem att hitta i stora staden Stôckhôlm. Sagt och gjort jag hittade en flaska som jag tror ska vara bra, ett Reserva vin, årgång 2004.

Till saken hör att jag hade inte an tanke på att stoppa ner denna flaska i min resväska så när jag kom till säkerhetskontrollen på Arlanda fick jag problem. Inte kunde jag ta den flaskan på planet, den var ju inte plomberad, jag blev uppmanad att checka in den. Ok jag sprang tillbaka till incheckningen som förvånat tittade på mig och konstaterade att man inte kan checka in en plastkasse med en flaska i, den kommer ju att gå i kras. (Om jag hade kunnat tänkt klart så förstår jag åxå det, men det var bråttom, planet skulle strax gå) kvinnan var ändå så himla hjälpsam så hon hittade en kartong som jag fick lägga allt i och tejpa igen, men gaten var stängd så den kanske inte skulle hinnas med, "shit the same" tänkte jag, den kommer väl till Hagfors en annan dag då. Det som sedan började oroa mig var om jag själv skulle bli kvar åxå, jag rusade med hjärtat förmodligen i vänster öra så mycket jag bara kunde till min gate, jag råkade springa förbi, men en kollega hade koll på mig och knackade i ett fönster så att jag kom på rätt ställe.

En passagerare undrade om jag inte kunnat kommit lite tidigare (med glimten i ögat). Jag hade helt enkelt inte en enda tanke på att vätska på inrikesflyget åxå räknades som en säkerhetsrisk. Men som sagt, man lär så länge man lever. När jag klev ur planet i Råda så fanns både min väska och kartongen med vinflaskan på plats så
äventyret slutade bra och födelsedagsbarnet får sin vinflaska i morgon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback